Prowadząc biznes lub nosząc się już od jakiegoś czasu z myślą o jego założeniu, z pewnością natknąłeś się na skrót SIM – czyli system informacji marketingowej. Na pewno zastanawiasz się, co to jest i w jaki sposób może Ci pomóc w prowadzeniu Twojego biznesu.
Z definicji, SIM to ogół ludzi, sprzętu, procedur oraz technik gromadzenia, porządkowania, przechowywania, przetwarzania i udostępniania informacji, które mogą posłużyć do podjęcia kluczowych decyzji. W jaki sposób? Wyobraź sobie, że chcesz wejść na rynek z nowym produktem. Rozsądnie jest zbadać wówczas zarówno konkurencję, jak i potrzeby naszego docelowego klienta. Wszystkie te informacje są niezbędne do podjęcia kluczowych decyzji o przeprowadzeniu kampanii reklamowej a także o czasie do tego właściwym. Wszystkie środki, które będą służyły procesowi pozyskiwania informacji, ich przechowywania i właściwego udostępniania, wchodzą właśnie w skład SIM – czyli swoistego systemu informacji marketingowej.
SIM a szkolenie sprzedażowe
Podstawą zysków każdego biznesu jest umiejętnie przeprowadzona kampania sprzedażowa. Aby odpowiednio ją przygotować, najlepiej jest zainwestować w szkolenie sprzedażowe targetujące naszą ofertę. Informacje pozyskane od grupy potencjalnych klientów pozwolą nam na przystosowanie takiej kampanii, aby odpowiedzieć na ich potrzeby, a tym samym zwiększyć opłacalność naszego biznesu.
Dlaczego szkolenie z obsługi klienta jest takie ważne
Generalnie, badając potrzeby klientów, można często zauważyć, że nie są zadowoleni z kontaktu z biznesem przed lub po zdecydowaniu się na ofertę. Oferując ten sam produkt na tym samym rynku, postawienie na lepszą formę komunikacji gwarantuje, że potencjalni klienci mogą przejść do nas. Wiele osób, wbrew pozorom, ceni sobie ich obsługę. Dlatego, szkolenie z obsługi klienta jest nieodzownym elementem, który nas wyróżni na tle konkurencji nawet wtedy, jeśli jest ona liczna. Okazuje się, że klient chętnie zapłaci za produkt nieco więcej, jeśli czuje się właściwie „zaopiekowany”, a rzetelna obsługa buduje poczucie zaufania do kreowanej przez biznes marki.