Istnieją różne formy, których zadaniem jest przeprowadzenie badania rynkowego lub analizy rynkowej. Tego typu badania są świetnym elementem zanim wprowadzimy na nowy rynek naszą ofertę. Nie ma znaczenia, czy oferta ta dotyczy produktu, czy usługi.
Nasz produkt może być identyczny z oferowanym przez konkurencję, ale nowi potencjalni klienci mogą zdecydować się na naszą ofertę tylko dlatego, że jako biznes postaramy się odpowiedzieć na ich potrzeby. A żeby je poznać, warto dotrzeć do grupy potencjalnych klientów i poprosić ich pośrednio o odpowiednie informacje.
Wywiad telefoniczny a szkolenie sprzedażowe
Najprościej jest komunikować się z klientami przez telefon. Dzięki prawdziwej rozmowie, osoby zajmujące się analizą rynku będą w stanie dowiedzieć się więcej o docelowej grupie konsumentów, ich potrzebach oraz poziomie satysfakcji z podobnej oferty dostępnej u konkurencji. Często okazuje się, że przyczyną, która sprawia, że klienci są niezadowoleni z konkurencji, jest kiepski kontakt z obsługą. Po zebraniu i analizie informacji, pozyskujemy dane, które mogą nam posłużyć do sporządzenia odpowiedniej kampanii reklamowej. Szkolenie sprzedażowe pomaga w przemyśleniu planu działania, zanim nasza oferta znajdzie się na rynku.
Sprawdź co oferuje Konsorcjum szkoleniowe Gamma. Przebogata oferta szkoleń: Szkolenia z negocjacji czy szkolenia menadżerskie
Szkolenia z obsługi klienta
Jeśli w wynikach analizy rynkowej po wywiadach telefonicznych z naszą grupą konsumentów okazuje się, że są niezadowoleni z kontaktu z konkurencją, to już mamy pierwszy pomysł na to, jak wyróżnić się na tle podobnych firm. Dodatkowe szkolenia z obsługi klienta pozwolą na dopasowanie formy naszej oferty w sposób zgodny z oczekiwaniami wybranej grupy konsumenckiej. Przykłady biznesów, które poprawiły swoją efektywność, można spotkać chociażby na Allegro. Im szybszy i lepszy kontakt ze sprzedawcą, tym wyższe oceny na platformie. Im wyższe oceny, tym więcej klientów zdecyduje się na zakup produktu nawet wtedy, kiedy jego cena będzie nieco wyższa niż u konkurencyjnego sprzedawcy. Kluczem do sukcesu jest odpowiadanie na potrzeby potencjalnych klientów jeszcze zanim skorzystają z naszej oferty.